SKRIVEBUATREFF - REFERAT FRA MØTE 12. APRIL

Så har altså vi arrangørene hatt møte igjen, og sakslista vår denne gang så slik ut:

1. Hvordan går det med sponsorer og lignende?
2. Hvordan gikk det med heftesalg i Oslo, og er muligheten til stede for å selge flere hefter?
3. Hvordan er lokalet vi skal få leie?
4. Hvordan ligger det an med vakter?
5. Påmelding

For å begynne med punkt nummer én, kan jeg nevne at vi faktisk har fått napp hos en sponsor! Rema 1000 i Tønsberg vil sponse oss med 5000 kroner, hvilket selvfølgelig er en aldeles strålende nyhet! Likevel trenger vi enda flere sponsorer, særlig hvis vi skal prøve å få dekket en del av reiseutgiftene til dere som kommer langveis fra, så hvis det er noen som har forslag om noen flere som kan være interessert i å sponse oss, eventuelt hvis dere kjenner noen som jobber et sted der sponsing av oss ikke er klin umulig, så ikke nøl med å si ifra!

Så var vi kommet til et aldri så lite referat fra heftesalget i Oslo. De som møtte opp, var Nattvindens gråt, Alfonso, Dancer, Dragonsss og meg, det vil si gcbaby. På både mandag, tirsdag og onsdag satt vi utenfor Deichmanske bibliotek fra ca. 11 om morningen til 4 om ettermiddagen, men så gikk altså salget over all forventning også, i alle fall over mine forventinger. I alt solgte vi 47 hefter, pluss at noen sponset oss med noen småpenger uten å kjøpe hefter, og alt i alt ble dette til den nette sum av 1981, 50 kroner. Og det er slettes ikke dårlig! Men så hadde det selvfølgelig vært fint om vi kunne ha solgt enda flere, så hvis noen er interesserte i å selge hefter der hvor de bor, så må dere si ifra! Alfonso har åpnet en konto hvor pengene skal inn, og han kan sende dere heftene enten per mail eller per post, mot at dere betaler portoen. Han har sikkert ikke noe imot at dere sender ham videre spørsmål på bualf@hotmail.com.

Lokalet, ja. For de som ikke har fått det med seg, skal det hele foregå i Bjølsen Misjonskirke. Prisen for leie ligger på mellom 2000 og 3000 kroner. Alfonso har vært der og tatt en titt på lokalene, og det vil bli lagt ut bilder derfra straks hjemmesida til Skrivebuatreff er oppe og går. I følge ham skal det være lett å finne fram, og det er en bussholdeplass bare 50 meter fra bygningen. Det er et ganske trafikkert område, med høyblokker, kiosker og gatekjøkken, men skal tross alt være ganske koselig. I nærheten er det en liten park, pluss en fotballbane, så det er jo muligheter for å samle seg der under treffet. Selve huset er tre etasjer høyt, og vi får lov å bruke de to nederste. Møtelokalet der skal være kjempefint, med en stor og fin scene og videoprojektor, i tilfelle vi skulle bli sugne på å se på film. Kjøkkenet er visstnok lite, men godt utstyrt. Likevel skal vi nok få presset mesterkokkene våre inn dit, for så lenge ikke alle føler trang til å gå inn på en gang, er det nok god nok plass. Sovelokalene er i kjelleren, og vi regner med å få plass til rundt 30 stykker der. Resten greier nok å få plass oppe i møtelokalet, så det blir nok ikke noe problem. Vi håper derimot at ingen har noe imot at det ikke blir noe skille mellom jenterom og gutterom. Hvis noen likevel har sterke motsetninger til dette, går det an å dele rommene i to, men tror dere ikke at det går bra, da? Toalettene skal være greie nok, men det er bare tre stykker. Dusjen er det bare én av, og den skal ikke være så helt pen, så hvis du er litt kresen, lønner det seg å få dusjinga unnagjort før du drar. Men, som sagt, vi kommer tilbake med bilder, så straks hjemmesida er i funksjon, vil dere få link, så kan dere gå inn og se selv.

Vakter ligger vi dårlig an med. Vi har tre sikre vakter foreløpig, men de kan ikke stå der i ett døgn hver. Vær så snill, dere er nødt til å spørre foreldrene deres eller andre voksne dere kan tenke dere at vil stille opp! Vi er klare over at det ikke er så gøy å ha med foreldrene på slike arrangementer, men de kommer jo ikke til å ha noen direkte kontakt med oss, og hvis vi ikke skaffer flere vakter, blir det ikke treff! Det er altså viktig at dere spør de dere kan.

Så var det påmelding. Dere kan melde dere på fra 1. mai til 1. juni. Dere vil få nærmere beskjed, bare så dere vet det, og ikke blir helt overraskede. Husk at det bare er plass til rundt 80 medlemmer, så det lønner seg å melde seg på tidlig for å være på den sikre siden. Dessuten skal vi foreta en forbedring av programmet innen da, med større fokus på skriving. Dette kommer vi tilbake til i senere referat.

Det dukket også opp noe annet som vi ikke hadde på sakslista, og det var dette med fellesreise og henting. Det hadde vært kjempefint om noen av dere i Oslo-området, eventuelt Akershus, kunne ha spurt litt rundt med foreldre eller andre voksne om de kan stille med minibuss, buss, maxi-taxi eller lignende til å hente med. Eventuelt kan vi også møtes på Oslo S og ta buss til Bjølsen derfra sammen. Det går flytog dit fra Gardermoen, så de som kommer med fly kan også slenge seg på der. Foreløpig er det jeg som har ansvaret for å samle buamenneskene på Oslo S, men siden det er en del usikkerhet omkring dette, vil dere få nærmere beskjed. Dessuten må vi finne flytider, togtider og busstider som klaffer, så det er litt arbeid før vi kan si noe med sikkerhet.

Så da vet dere hva dere må gjøre: spør hjemme om vakthold, sponsing og eventuell henting! Det er mye dere som ikke er arrangører kan gjøre også, og vi trenger alles hjelp hvis vi skal få dette til.

Inntil videre ønsker jeg dere lykke til med letingen! Så får vi ut et nytt referat så snart neste møte er blitt holdt.

Med vennlig hilsen
gcbaby og de andre arrangørene

SKRIVEBUATREFF   Nordland

 

    Alfonso
Flott referat gc! Flott, rask og effektiv aribeid ;) slikt liker man!

Vi har altså fastslått at påmeldingen skal skje melleom 1. mai og 1. juni. Det er som sagt begrenede plasser, så det lønner seg å være tidlig ute. Spørr hjemme allerede nå! Slik at de ikke blir helt overumplet når påmeldingen allerede er i gang! Vi prøver å få det til slik at det kun er medlemmer som får se disse påmeldingssidene, men til det trenger vi redaksjonens hjelp, så vi spør etter hvordan det går der?

Programmet kommer etterhvert, og før påmeldingen starter, men altså. Merk dere datoene! Påmeldingen vil skje mellom 1. mai og 1. juni. Mer info om hvordan og slikt kommer, men bare ha de to datoene i bakhodet.

12/04/2007 19:57

 
    Nattvindens gråt
Dette ser lovende ut kristine, jeg skal prøve å undersøke rundt de punktene jeg har sagt meg villig til, samt huske å sikre ekstra muligheter hvis vaktplanene går helt skeis. Så fort jeg har fått passord/brukernavn tilsendt fra Palebird skal jeg også mekke på hjemmesida, så skal se hva jeg får gjort til helga:)

12/04/2007 20:18

 
    Rocky
Haah. Jeg skal væære meed [h] Dette ser keewlt ut ^^ Angående den hefteselginga, melder jeg meg gjerne, til å stå utenfor Deichman eller hvor dere hadde tenkt dere, gjerne sammen med noen andre ^^ Når hadde dere tenkt at det skulle selges flere hefter? (:

12/04/2007 20:32

 
    Nattvindens gråt
Hefteselskinga skal skje frivillig fra medlemmer her ute som kan tenke seg å bidra, men du kan jo bare få med deg noen andre du kjenner og selge når du vil, akkurat når du skal selge utafor Deichman så er det nesten nødt til å spørre de i bibloteket om det er greitt at du står utafor og selger. Kanskje de ikke vil gi lov siden vi bare hadde spurt om de tre dagene, jeg veit ikke. Men dere kan og prøve å selge hefter til venner og bekjente og sånt. ^^,

12/04/2007 20:37

 
    Rocky
åh. hah. tenkte lissom dere skulle ha sånn "treff" igjen jeg *dum*. 8)

12/04/2007 20:38

 
    Nattvindens gråt
Neh, får oss som var i Oslo blir det nok litt vanskelig, ettersom det er litt langt å reise for flere av oss + at eksamenstiden nærmer seg. .. Men ta gjerne en tak og selg:)

12/04/2007 20:40

 
    Kristine92
Hvordan skal man melde seg på da? :) Høres spennende ut foresten.

12/04/2007 21:13

 
    Nattfall
Dere vil få nærmere beskjed om påmeldinga:) Bare vær klar over datoene!

12/04/2007 21:14

 
    SKRIVEBUATREFF
Ja, men det er bare å følge med, lese referatene og holde dere oppdaterte. Hjemmesida oppdateres stadig, og gå gjerne innom. www.piczo.com/skrivebuatreff


14/04/2007 18:10

 
    katti bull
Bra referat! Synd jeg ikke kunne være med, men jeg syntes dere har kommet fram til mye bra. Kjempefint! :D

15/04/2007 14:06

 
    Nattvindens gråt
:)

Det er bra du synes.)




15/04/2007 16:40

 
    Sabrina
Kjempe bra referat dette;)
Har hørt hjemme, ingen som har mulighet til og være vakt.. desverre:(

17/04/2007 13:37

 
    hverdagspoeten
Kjempe bra referat! Pappa har minibuss så jeg skal høre med ham, om sponsing også, han kan forresten være vakt. Skal også høre med flere om det.

18/04/2007 17:44

 
    Alfonso
Silje, det høres kjempeflott ut! Det hadde løst en rekke problemer med transport og slikt av de som ikke er så veldig, veldig kjent i Oslo, hvis han kunne hjulpet oss med det da =:) Ellers så er vi sjeleglade for at han stille som vakt!
Hurra for deg! =:D

18/04/2007 17:50

 
    Gi tilbakemelding:

  Du må lese reglene hvis du er ny på Skrivebua.
Kommentarer som kan virke sårende vil bli slettet.
Det samme gjelder førstekommentarer på egen tekst
som ikke er helt nødvendig.

Husk at vi er her for å bli oppmuntret til å skrive.
Du må være registrert bruker og innlogget for å gi tilbakemelding.